Κυριακή 24 Μαρτίου 2024

ΟΛΟΣΧΕΡΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΔΕΝΔΡΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΟΞΥΛΙΘΟΥ

 



Χωρίς ξεχωριστή αυτοψία και τεχνικό δελτίο για κάθε δέντρο όπως γίνεται στα ευρωπαϊκά κράτη, έγινε ουσιαστικά επιδρομή σε δένδρα στην περιοχή Οξυλίθου, Σήμερα, που μιλάμε για κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της, ίσως θα πρέπει να βλέπουμε με μεγαλύτερη σοβαρότητα και ευαισθησία, περισσότερο από κάθε άλλη στιγμή της ιστορίας της ανθρωπότητας, τέτοια ζητήματα, δεν νοείται (και δεν μας επιτρέπεται) να διατελούμε σε άγνοια σχετικά με την αξία του δέντρου, το κάθε δέντρο μετράει, και κάνει τη διαφορά.




Τα δέντρα (και τα δάση) είναι κοινά αγαθά, ακόμα και αν τυπικά ανήκουν σε κάποιο (φυσικό ή νομικό) πρόσωπο. Τα δέντρα μίας πόλης ανήκουν στους δημότες της πόλης και είναι στη φροντίδα τους – ηθικά τουλάχιστον!

Δεν θα αναφερθώ βέβαια στα οφέλη που παρέχουν για την υγεία, την ποιότητα ζωής, για το μικροκλίμα της περιοχής και άλλα όσα φαντάζομαι γνωρίζουν ή και όφειλαν να γνωρίζουν αυτοί που συμμετείχαν σε αυτήν την καταστροφή απλά θα αναφερθώ στις νόμιμες διαδικασίες που οφείλεται να ακολουθούνται σε κάθε τέτοια παρέμβαση.

 


Παραθέτω λοιπόν τις προβλεπόμενες διαδικασίες. «Για την κοπή δένδρων σε κοινόχρηστο χώρο πόλης ή οικισμού* απαιτείται έκδοση Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας από την οικεία Υπηρεσία ∆όμησης, μετά από αίτηση της αρμόδιας υπηρεσίας του οικείου ∆ήμου και σχετική Απόφαση του αρµοδίου οργάνου του ∆ήμου (Επιτροπή ποιότητας ζωής ή δημοτικού συμβουλίου), προσκομίζοντας τα ειδικά δικαιολογητικά που προβλέπονται από την παρ.  1 η του  αρθ.  2 της 55174/4-10-2013 Απόφασης (ΦΕΚ 2605/Β’/15-10-2013).

 


Αυτό διευκρινίζει έγγραφο της Γ.Γ. Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας που στάλθηκε στις Υπηρεσίες Δόμησης και τις ∆/νσεις Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού των Αποκεντρωμένων ∆ιοικήσεων και εκδόθηκε κατόπιν πολλών ερωτημάτων υπηρεσιών σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθείται και τις άδειες / εγκρίσεις που απαιτούνται στην περίπτωση κοπής δένδρων σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους του οικισμού* όταν δεν αποτελεί συνοδευτική εργασία εκτέλεσης κατασκευαστικών έργων διαμορφώσεων.

Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η προσκόμιση τοπογραφικού διαγράμματος, κατατίθεται οδοιπορικό σκαρίφημα, αντίστοιχο της περίπτωσης ια του παραπάνω άρθρου, που αφορά στα δημόσια ή δημοτικά έργα».

 

 

Σχετ:

(α)Το υπ’ αρ. 9326/12-12-2014 έγγραφο της ∆ΙΠΕΧΩΣΧ Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 355/7-1-2015).

 

(β)Το υπ’ αρ. 9109/16-2-2015 έγγραφο της ∆/νσης ∆ιοίκησης της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 13385/26-3-2015).

 

(γ)Το υπ’ αρ. οικ4803/16-6-2015 έγγραφο της ∆ΙΠΕΧΩΣΧ Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Μακεδονίας- Θράκης (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 31081/13-7-2015)

 

(δ)Το υπ’ αρ. 51544+47246/10-7-2015 έγγραφο της ∆/νσης ∆ιοίκησης της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 33927/3-8-2015).

 

(ε)Το υπ’ αρ. 27385/28-9-2015 έγγραφο της ∆/νσης Περιβάλλοντος του ∆. Χαλανδρίου (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 41585/30-9-2015)

(στ)Το υπ’ αρ. Φ16/4981/14-10-2015 έγγραφο της ∆ΙΠΕΧΩΣΧ Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Αττικής (µε αρ. πρωτ. ∆ΑΟΚΑ 46794/2-11-2015)

 

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου